Μια εκ των έσω ματιά στην ελληνική τηλεοπτική διαφήμιση από την Ελένη Μούρη, επίκουρη καθηγήτρια animation στο Τμήμα Γραφιστικής του ΤΕΙ Αθήνας.
Η διαφήμιση στην Ελλάδα ξεκίνησε από την δεκαετία του 1920 όπου εμφανίζονται και οι πρώτες διαφημιστικές εταιρείες. Το μέσον είναι το έντυπο. Από την δεκαετία του 1950 με την οικονομική ανάπτυξη, στην Ελληνική αγορά εμφανίζονται σταδιακά νέα προϊόντα τα οποία διαφημίζονται στο ραδιόφωνο και τον κινηματογράφο.
Από την δεκαετία του 1970 και μετά, κύριο διαφημιστικό μέσον είναι η τηλεόραση (αρχικές πειραματικές εκπομπές από το 1965). Η ραγδαία ανάπτυξη της τηλεόρασης, μπαίνει δυναμικά σε κάθε Ελληνικό σπίτι, παράλληλα με την οικονομική άνοδο του Ελληνικού νοικοκυριού, επιφέρουν ανταγωνισμό στα προσφερόμενα προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα προϊόντα της Ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας.
Η ανάπτυξη είναι συνεχής σε όλη την διάρκεια των 1970 -1980 όπου και θεωρείται η χρυσή δεκαετία της Ελληνικής διαφήμισης. Η αρχική αγγελία είναι πλέον μέσον επικοινωνίας και η διαφήμιση θεμελιώνεται στην συνείδηση του Ελληνικού κοινού σαν μια τέχνη αποδεκτή συνδεδεμένη με την καθημερινότητα του.
Σε αυτό το πλαίσιο το Ελληνικό διαφημιστικό animation, πατώντας στα βήματα του Σταμάτη Πολενάκη και του Zagreb film, αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Το 1967 ανοίγει η πρωτοπόρα εταιρεία Αρώνης –Ευθυμιάδης, εταιρεία που έβαλε τα θεμέλια για να αναπτυχθεί η τεχνογνωσία και να εκπαιδευτούν δημιουργοί. Το 1973 δημιουργείται η εταιρεία «Κουνούπι» που δημιουργεί αποκλειστικά animated spots, ενώ αργότερα οι "Cells unlimited", "Blitz", "Κουάκ".
Την εποχή αυτή η Ελληνικότητα μαζί με την αχαλίνωτη φαντασία, τα εξωπραγματικά στοιχεία, την τρέλα στην κινησιολογία, την αποθέωση του συνειδητά μη πραγματικού, είναι τα βασικά στοιχεία έκφρασης. Στην δεκαετία του 1990 δημιουργούνται οι εταιρείες "Magikon", " Orasis", και οι "Artoon" και "Time lapse pictures" που ασχολήθηκαν περιστασιακά με τα animated spots.
Αργότερα με την διεθνοποίηση των προϊόντων και αντίστοιχα των διαφημιστικών εταιρειών δεν χρησιμοποιείται από την διαφήμιση στην αντιπροσωπευτική του μορφή που το βλέπαμε μέχρι τα '85 –'90. Αυτό που προέχει σήμερα, είναι η αίσθηση της πραγματικότητας με υπερβολή και ονειρική διάθεση, οι ανάμικτες τεχνικές και φυσικά οι επιλογές του target group που προσδιορίζουν την αισθητική στην καμπάνια κάθε προϊόντος.