betherefest.gr

GreekEnglish (United Kingdom)

Ρετροσπεκτίβα Steven Woloshen

  • PDF
steven at work-webΈνας μάγος του animation xωρίς κάμερα στο Be there! Corfu Animation Festival.



ΤΑΙΝΙΕΣ



Ελευθερία λόγου (2012, 0' 20")

Free speech-webΠειραματική, 35mm

Ανακοίνωση δημόσιας υπηρεσίας. Έκκληση να απελευθερωθεί ο φυλακισμένος ιρανός σκηνοθέτης Jafar Panahi.


Διάλειμμα (2009, 2' 44")

Playtime-webAnimation, 35mm

Ο Jock MacDonald ζωγράφισε και στους 2 κόσμους: παραστατικό και αφηρημένο.Η ταινία αποτίει φόρο τιμής στην αφοσίωση, το πνέυμα και τα εξαιρετικά του θέματα- αληθινά και φανταστικά.

The Babble On Palms (2002, 4')

The Babble On Palms-webAnimation, 35mm

Ατομικότητα και κοινές εμπειρίες στο σύγχρονο κόσμο.




Η κατάρα του παιδιού Βουντού (2005, 3' 20")

Curse of the Voodoo child-webAnimation, 35mm

Ο κύκλος του σεξ, της γέννησης, της φωτιάς και της παιδικής ηλικίας. Θα επαναλάβει και το παιδί μου τον ίδιο κύκλο ή θα επινοήσει κάποιον νέο;


Σωστή Γιορτή (2011, 3' 30")

fiesta Brava-webAnimation, 35mm

Οι ταυρομαχίες τελείωσαν. Τώρα οι ταύροι σας προσκαλούν στον μεγαλύτερο πάρτυ του κόσμου.

Χρονικές Ανακατασκευές (2008, 3')

Chronicle Reconstructions-webΠειραματική, 35mm

Μια ταινία μικρού μήκους για την αγάπη, την απώλεια και την φυλή Matabeleland της Νότιας Ροδεσίας

Φασαρία (2002, 2')

Bru Ha Ha-webAnimation, 35mm

Η Bru Ha Ha! αποτελεί μία χειροποίητη μικρού μήκους -35mm- ταινία που χρησιμοποιεί μπογιά, χαράξεις εμούλσιον, και ξερή μεταφορά γραμμάτων για την απεικόνιση φωνών και ενορχήστρωσης. "Unplanned" ως μια αυθόρμητη έρευνα απάνθρωπων σχέσεων αφηρημένων χαρακτήρων.

1000 Πλατό (2004-2014) (2014, 3' 21")

1000 plateaus-webAnimation, 35mm

Ένας μουσικός εορτασμός ταξιδιού, τζαζ και χαρτών. Αυτή η αφηρημένη ταινία δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου στο μπροστά κάθισμα του αυτοκινήτου με μελάνι, μπογιά και άλλα απλά εργαλεία.

SNIP (2004, 1' 30")

SNIP-webAnimation, 35mm

«Θραύσματα» από την ταινία πετάγονται στην οθόνη υπό τους ξέφρενους ήχους του πιάνου του Fats Waller. Στο Cinemascope!

Ανταπόδειξη (2005, 2')

Rebuttal-webAnimation, Beta SP

Με το ψευδώνυμο Luther Cartier, μια αφηρημένη «Ανταπόδειξη» στον J.P.Morton (γνωστό και ως Bill Plympton) και την αφηρημένη σατιρική ταινία "Spiral".


Στήλη της Ροζέτας (2010, 5' 23")


The rostta StoneΠειραματική, 35mm

Όσο η νεαρή γυναίκα διαβάζει την εφημερίδα, εμείς διαβάζουμε εκείνην. Τελικά, βυθίζεται σε μια θάλασσα και παρακμάζει.

Ο νόμος Πατρογονικής εστίας (2009, 8')

The homestead act-webΠειραματική, 35mm

28mm και 35mm νιτρικοί βρόχοι ταινιών είναι θαμμένοι σε γόνιμο έδαφος που αποφέρουν συναρπαστικά αποτελέσματα.



Τραγουδάκι για την Τελεία και το Κόμμα (2001, 3')


-ditty dot comma-webAnimation, 35mm

Το Ditty Dot Comma είναι μια ζωγραφισμένη στο χέρι ταινία μεγέθους 35 mm που εξυμνεί την σχέση μεταξύ ματιού και αυτιού. Η τελεία και το κόμμα, δηλ. τα φιλολογικά σημεία στίξης, χρησιμοποιούνται εξίσου ως σύμβολα και σχέδια.




Καζίνο (2016, 3' 45")

Casino-webAnimation, 35mm

Μια ταινία για τον πατέρα μου που ρίσκαρε για την αγάπη.


Διεθνής Ταπετσαρία (2015, 2')


National tapestry-webΠειραματική, 35mm

Η ιδέα της ξεκίνησε ως μια σιωπηλή, μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση για δημόσιους χώρους, ενώ τώρα τραβά το ενδιαφέρον μας στο υφάδι και το στημόνι του υφαντού.


Η μεταμόρφωση της Evan (2006, 1' 15")

Changing Evan-webAnimation, 35mm

Πιστεύω ότι η κόρη μου είναι ένας γρίφος. Πάνω που νόμιζα ότι όλα ήταν εντάξει, χτύπησε η ανεμοβλογιά...

Χορός Μινουέτο (2003, 1')

Minuet-webAnimation, Beta SP

Μια έκθεση για την χρωματική αρμονία και οπτικά υπονοούμενα. Σύμπραξη των 2003 Images Film και του Video Festival, Τορόντο.

Όταν ο Ήλιος γίνει Χυμός (2011, 2')

When the Sun Turns into Juice-webAnimation, 35mm

Αυτή η ταινία, το όνομα της οποίας ξεστόμισε η 4χρονη κόρη μου, αποτελούσε αρχικά εγκατάσταση για μια Αίθουσα Τέχνης, που εμπεριείχε 60 μέτρα ακρυλικής λωρίδας φιλμ.

Δύο γραμμές μαλλιών από την Ανατολή (2004, 4')

2 eastern hair lines-webAnimation, 35mm

Μια Εξερεύνηση επικοινωνίας και απομόνωσης/ανατολής και δύσης.





Τρεμοπαίξιμο (2007, 3' 45")

Shimmer Box Drive-webAnimation, 35mm

Σκέψεις, οράματα και αντανακλάσεις από την θέση του οδηγού σε Cinemascope.

Frobisher Bay (2012, 2')

Frobisher Bay-webExperimentall loop, 35mm

Μέσα από την περιστροφή και την επανάληψη, ο Frobisher Bay προσφέρει μια ματιά στη μονιμότητα της φύσης- σε αντίθεση με την παροδικότητα του ανθρώπου- δημιουργώντας ιδανικά και φιλοδοξίες.


Διασχίζοντας τη Βικτώρια (2013, 4')

Crossing Victoria-webΠειραματική, 35 mm

Μια χειμωνιάτικη νύχτα πριν 10 χρόνια, ξεκίνησα ένα επικίνδυνο οδοιπορικό σ' ένα ιστορικό αξιοθέατο του Μόντρεαλ. Στο δρόμο μου, μέσα από παγωμένη βροχή, αέρα και χιόνι προέκυψαν αυτές οι ακλόνητες παραισθήσεις.

Pepper Steak (1984, 3')

pepper steak-webAnimation, 16mm

Μια έκθεση με πολλαπλές συνθέσεις και υφές.



Κάμερα, Take 5! (2003, 3')

Cameras Take Five-webAnimation, 35mm

Ο μακροχρόνιος έρωτας των γραμμών. Μια οπτική εξερεύνηση του κλσσικού κομματιού τζαζ «Take Five» του Dave Brubeck, σε Cinemascope!

CV


«Μέσα από τις ταινίες του Steven Woloshen βιώνεις, αρχικά, την εμπειρία της αληθινής ευχαρίστησης του κινηματογράφου μέσα από ένα βιρτουόζο παιχνίδι με τα πιο βασικά του στοιχεία». Chris Gehman

Από την εμφάνιση των πρώτων του χειροποίητων ταινιών τη δεκαετία του 1980, ο Steven Woloshen έχει δημιουργήσει μια συλλογή έργων, η οποία έχει σηματοδοτήσει τη γενιά των ταινιών animation. Χαρακτηρίζεται, συχνά, ως o καλλιτεχνικός διάδοχος των Norman McLaren και Len Lye, μιας και το έργο του Woloshen έχει γίνει θέμα σε πάνω από 12 μεγάλες διεθνείς αναδρομικές εκθέσεις συμπεριλαμβανομένων εκδηλώσεων, όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Animation στο Λονδίνο (LIAF), το «Fete de l'Amin» στην πόλη Lille της Γαλλίας, το Φεστιβάλ Animation στη Μελβούρνη, το «Animateka» στη Λιουμπλιάνα και το «FICAM» στην πόλη Meknes του Μαρόκο. Επίσης, μόνο το 2014 τιμήθηκε για το συνολικό του έργο, μεταξύ άλλων, στο «Festival Animator» στην πόλη Poznan της Πολωνίας, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερμόντ (VTIFF) και στο Διεθνές Φεστιβάλ Animation του Μόντρεαλ (LeMIAFF).

Για το έργο του έχει τιμηθεί με εκατοντάδες προβολές σε υψηλού κύρους φεστιβάλ, όπως το «I Castelli Animati» στη Ρώμη, το Φεστιβάλ Animation στην πόλη Annecy της Γαλλίας, το Ολλανδικό Φεστιβάλ Animation (HAFF), το Φεστιβάλ της Δρέσδης (Filmfest Dresden), το «Sommets of Animation» του Μόντρεαλ, το Διεθνές Φεστιβάλ Animation στην Οττάβα και σε δεκάδες άλλα παγκοσμίως. Στον Καναδά, τα έργα του έχουν προβληθεί, μεταξύ άλλων, στο «Ontario Cinematheque», στο «Cinémathèque Québécoise» και στο Καναδικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Αντίγραφα της δουλειάς του υπάρχουν, αυτή τη στιγμή, σε πολλές μόνιμες συλλογές συμπεριλαμβανομένων και των συλλογών του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγου, του «New Zealand School of Art and Design», της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Duke, του Πανεπιστημίου York, του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βοστόνης και της εταιρίας animation Pixar.

Ο Woloshen δημιούργησε μια σειρά εξαιρετικά διασκεδαστικών και όμορφων έργων, όπως φαίνεται και από την αναγνώριση που έχουν λάβει διεθνώς και στον Καναδά. Ανάμεσα τους αυτά: του Καλύτερου Καναδικού Animation από το «Canadian Screen Institute» για το «1000 Plateaus», του Καλλιτεχνικού Σκηνοθέτη από το «Etiuda & Anima Festival» στην Κρακοβία της Πολωνίας, επίσης για το «1000 Plateaus», της Καλύτερης Αφηρημένης Ταινίας το 2004 από το «I Castelli Animati» για το «Cameras Take Five», τρεις τιμητικές μνείες για τα έργα του στο Διεθνές Φεστιβάλ Animation στην Οττάβα τις χρονιές 2006,2010 και 2013 και τρεις υποψηφιότητες για το βραβείο Καλύτερου Animation του «Quebec Screen Award» τις χρονιές 2004,2006 και 2010. Το 2011 έλαβε Ειδική Μνεία στο «Kurzfilm-Festival» της Βιέννης και το 2014 έλαβε το βραβείο «Audio Z» για τον Καλύτερο ήχο του «Prends sa court/RCVQ» του Μόντρεαλ για την σύνθεση του πρωτότυπου soundtrack της τελευταίας του ταινίας «Crossing Victoria». Το Οκτώβριο του 2015, έλαβε το «Prize of the Office» του Γραφείου Πολιτιστικών Θεμάτων της πόλης Wiesbaden της Γερμανίας για όσα έχει πετύχει και το «Rene Jodoin lifetime achievement award» στο Sommets du cinema d'animation το 2016 στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Δουλεύοντας στον τομέα του άμεσου animation ή του animation χωρίς κάμερα, ο Woloshen φτιάχνει τα έργα του με άμεσο χειρισμό (direct manipulation) του φιλμ. Στη διάρκεια της 30ετούς καριέρας του, έχει χρησιμοποιήσει ποικιλία εργαλείων όπως βούρτσες, στυλό για τα σχεδιάσει ή να ζωγραφίσει απευθείας πάνω στην επιφάνεια του φιλμ. Χρησιμοποιώντας αιχμηρά εργαλεία χάραζε ή γρατζουνούσε το emulsion του φιλμ. Σε μεταγενέστερα έργα του, εξερεύνησε, ακόμη, διάφορες τεχνικές, όπως bio-degradation ή alchemical intervention, για την αλλοίωση ή παραποίηση του φιλμ πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την διεργασία του.




Το πρόγραμμα ταινιών του Steven Woloshen υποστηρίζεται από το πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων του Canada Council for the Arts.

Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ BE THERE!

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

CREDITS

Παραγωγή φεστιβάλ: ANIMATE CORFU

Διοργάνωση εκδήλωσης: Great Events

Logo: Tomek

ΦΙΛΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CONTACT

Επικοινωνήστε με το φεστιβάλ:
info [at] betherefest.gr


Δείτε την ομάδα του φεστιβάλ
:


You are here ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αφιερώματα-Ρετροσπεκτίβες Ρετροσπεκτίβα Steven Woloshen